Дата: 4-02-2010, 16:50
Згідно із Законом України «Про житлово-комунальні послуги» споживач має право отримати вчасно та відповідної якості житлово-комунальні послуги згідно із законодавством і умовами договору на надання житлово-комунальних послуг, а виконавець зобов’язаний забезпечити вчасно і відповідної якості надання цих послуг.
Залежно від функціонального призначення житлово-комунальні послуги поділяються на:
1. комунальні послуги (централізоване постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізоване опалення, а також вивезення побутових відходів тощо);
2. послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, санітарно-технічне обслуговування, обслуговування внутрішньобудинкових мереж, утримання ліфтів, освітлення місць загального користування, поточний ремонт, вивезення побутових відходів тощо);
3. послуги з управління будинком, спорудою або групою будинків (балансоутримання, укладання договорів на виконання послуг, контроль виконання умов договору тощо);
4. послуги з ремонту приміщень, будинків, споруд (заміна та підсилення елементів конструкцій та мереж, їх реконструкція, відновлення несучої спроможності несучих елементів конструкцій тощо).
Послуга з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій містить у собі багато складових, необхідних для утримання відповідного будинку, перелік яких залежить від необхідних робіт для утримання будинку та від особливостей будинку та прибудинкової території.
Постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 № 529 «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій» затверджено типовий перелік послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, який є необхідним для належного утримання будинку та прибудинкової території, а, відповідно, і обов’язковим до надання та врахування при розрахунку тарифів на ці послуги.
Зазначений типовий перелік містить такі обов’язкові послуги:
* прибирання прибудинкової території;
* прибирання сходових кліток;
* вивезення побутових відходів (збирання, зберігання, перевезення, перероблення, утилізація, знешкодження та захоронення);
* прибирання підвалу, технічних поверхів та покрівлі;
* технічне обслуговування ліфтів;
* обслуговування систем диспетчеризації;
* технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем: гарячого водопостачання; холодного водопостачання; водовідведення; теплопостачання; зливової каналізації;
* дератизація;
* дезінсекція;
* обслуговування димовентиляційних каналів;
* технічне обслуговування та поточний ремонт систем протипожежної автоматики та димовидалення, а також інших внутрішньобудинкових інженерних систем у разі їх наявності;
* поточний ремонт конструктивних елементів, внутрішньобудинкових систем гарячого і холодного водопостачання, водовідведення, теплопостачання та зливової каналізації і технічних пристроїв будинків та елементів зовнішнього упорядження, що розміщені на закріпленій в установленому порядку прибудинковій території (в тому числі спортивних, дитячих та інших майданчиків);
* поливання дворів, клумб і газонів;
* прибирання і вивезення снігу, посипання частини прибудинкової території, призначеної для проходу та проїзду, протиожеледними сумішами;
* експлуатація номерних знаків на будинках;
* освітлення місць загального користування і підвалів та підкачування води;
* енергопостачання ліфтів;
* періодична повірка, обслуговування і ремонт квартирних засобів обліку води та теплової енергії, у тому числі їх демонтаж, транспортування та монтаж після повірки.
Звертаємо увагу на обов’язковість укладання договорів на надання житлово-комунальних послуг між споживачем житлово-комунальних послуг та виконавцем цих послуг із наявністю умов щодо відповідальності сторін за порушення договору.
Виконавцем житлово-комунальних послуг є суб’єкт господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальної послуги споживачу і який набув право на надання цих послуг на конкурсних засадах відповідно до законодавства.
У разі порушення виконавцем житлово-комунальних послуг умов договору, наприклад, ненадання певної житлово-комунальної послуги або надання її не в повному обсязі, споживач має право звернутися до виконавця житлово-комунальних послуг з претензією чи заявою, в якій зафіксувати факт порушення умови договору (ненадання певної житлово-комунальної послуги або надання не в повному обсязі тощо) та вимогу усунути ці порушення. При цьому, споживач може долучити до акту-претензії копії підтверджуючих факт порушення документів, квитанцій, розрахунків, фото тощо.
Споживач має викликати представника виконавця житлово-комунальних послуг для складення та підписання акта-претензії споживача на місці. Стаття 18 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» визначає, що акт-претензія складається споживачем та представником виконавця житлово-комунальних послуг і скріплюється їхніми підписами.
У разі неприбуття представника виконавця або необґрунтованої відмови від підписання акта-претензії, такий акт вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі.
Тобто, в будь-якому випадку, споживач має право на досудове вирішення спору шляхом задоволення пред’явленої ним претензії.
Акт-претензія споживача подається виконавцю, який вирішує питання про перерахунок платежів або видає споживачу обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензій.
Виконавець житлово-комунальних послуг, який отримав акт-претензію повинен або погодитися з вимогами споживача та запропонувати усунення порушення або надати письмово обґрунтовану відмову у строк протягом трьох робочих днів, якщо інше не передбачено договором про надання житлово-комунальних послуг.
Якщо виконавець житлово-комунальних послуг протягом встановленого договором терміну не усуває порушень, споживач маєте право звернутися за захистом порушених прав до місцевого суду за місцем проживання з позовною заявою.
Источник: http://www.minjkg.gov.ua/reception/gp-docs...voyix-prav.html